fredag 28 september 2012

Lite krångel på morgonen.

Tänk att man är så van att bara trycka på knappar för att saker och ting ska fungera?
Det brukar liksom bara flyta på och man tänker inte så mycket på det.
Men när nåt inte fungerar som det ska så blir man ganska irriterad och frustrerad. Jag blir det trots att jag kan tycka det är ganska skoj och intressant med exempelvis en dator som krånglar.
Man lär sig en hel del genom att rätta till fel osv.

Senaste dagarna har vi ju haft en del krångel med seg hastighet,trasigt modem (som inte var trasigt),icke fungerande telefon,som inte heller var trasig,utan en sladd var inte isatt.
Haha,ärthjärnor..
Nåväl.
I morse skulle vi som vanligt dricka morronkaffet framför nyheter (på nätet såklart),och gå den vanliga rundan med mail osv.
Vi hade full styrka på nätet men ingen sida laddades..
Testade att hoppa över och surfa med Internet Explorer (vilket jag inte gillar för det är så seeegt),då funkade det.
Jag har en del som ska skrivas och grejas med idag till Musikbloggen och kände att jag har inte tid att krångla genom sega IE.
Just på morgonen före kl 05:00 så känns väl inte datakrångel som nån höjdare direkt,men var ju ändå tvungen att få ordning på det.
Igår kom en uppdatering till google chrome som vi använder som webbläsare och har varit väldigt nöjda med hela tiden,men efter uppdateringen så blev det nåt knas och imorse funkade inte GC..

Jag slet mitt hår,hyperventilerade och drack kaffe och kunde liksom inte fatta hur jag skulle rätta till felet (som troligtvis var nån liten bugg eller nåt som kom i samband med uppdateringen).
Då säger min kära Man att du får avinstallera gc och installera om den igen,och funkar inte det så vet jag inte vad det kan vara för fel.

Efter hundprommisen i regnet med en hund utan sin regnjacka som inte är färdig så testade jag Mickes råd,och ja det funkade,så nu har jag inte tid att sitta här och ordbajsa mer,utan ska fladdra iväg ner och sätta igång ett par maskiner med tvätt och sen sätta mig med uppdraget jag fått.

Jag återkommer säkert senare.


Inga kommentarer: