fredag 21 september 2012

Rudolf med röda mulen..

Brrr..
Nu är det riktigt kyligt här.
När jag vrider på elementen så är det nog ganska kallt,för normalt sett vill jag ha ganska svalt omkring mig och gärna sova med balkongdörren i sovrummet öppen till o med på vintern.
Men i natt har jag hostat,snorat och frusit så jag fick lov att krypa under Mickes täcke.Han är alltid jättevarm.

Måste göra ett besök på apoteket och handla hem nåt slags medikament..Ingen aning vad som kan hjälpa eller lindra åtminstone hostan.
Ska strax koka en stor kopp thé och smutta i mig.
Hade vi haft ett badkar nu så hade jag lagt mig i ett varmt bad och ligga kvar där länge.

Man vet att hösten har kommit när man måste börja använda strumpor.
Undrar hur det skulle funka att sticka raggsockor med tanke på Mervil? Eventuellt knycker ju han garnet och drar iväg.

Igår var jag på Kyrkloppisen och gjorde ett par fynd.Ska visa sen,men nu ska jag dricka thé och sen faktiskt vila en timma.

Ha det gott.

Inga kommentarer: