måndag 29 oktober 2012

Jag ska göra ett ryck.

Mervil har pysslat med vår bananplanta under natten så det ligger delar av bananblad lite här och där.
Fast Han har haft hjälp av Hårbollen har jag förstått, då jag även hittat små blad i hennes sovhörna.
Så dammsugaren är framtagen, men jag måste äta lite frukost först känner jag.

Snön vräker ner här och det känns väl si så där, men det är ju inte mycket att orda om då det är ganska normalt för denna årstid.
Bara att bita ihop och se fram emot våren.

Igår åt vi hemmagjort kebabkött med strips och allt annat som hör till, och det är så himla gott. Åt lite för mycket och fick en släng av mat-koma, men det var det värt.
Har inte funderat ut dagens middag än, men det lutar åt kålpudding. Det skulle jag lätt kunna äta flera dar i veckan.

Fast jag vet ju att innan middan står framdukad så hinner jag ändra mig flera gånger ang vad som ska serveras.
Gör inte så mycket egentligen då all mat vi äter smakar bra.
Vore ju ganska korkat att laga mat som smakar illa,eller hur?

Nej, nu är jag hungrig, så dags för frukost.

4 kommentarer:

Berit sa...

Stryk tigerbalsam runt om på krukan

Catta sa...

Ja,jag ska göra det. Just denna hade vi nyligen tagit in från balkongen så den stod i duschen för den var så jätteblöt.
Så jag tänkte inte alls på att stryka den med tigerbalsam.
Men snart så..

Per-Anders sa...

Det här med vintern, ja... Själv funderar jag på att gå i ide och krypa fram igen i typ mars eller så.

Catta sa...

Ja,det vore nåt det..:)