lördag 24 november 2012

Åh, himmel och jisses så vacker.

Igår ringde min son och tackade för paketet jag skickade till hans födelsedag.
Han var nöjd med innehållet vilket gör mig glad såklart.
Vi pratade om ditt o datt och så berättade han att han sett en kattras han är sugen på.
Inte vilken ras som helst utan en som heter Savannah.
Jag googlade och blev totalt såld såklart.
Jag är ju annars en riktig Siames o nakenkatt-älskare, men nu tror jag Siameskatten och Nakenkatten har mött sin "överman".

Kolla in vilken katt!!

 Savannah är en hybridkattras, skapad av en korsning mellan serval och vanlig katt. Den är framtagen i USA. Den fick namnet Savannah, eftersom den första korsningen blev döpt till det av dess ägare.

Här i Sverige är inte den allra största sorten av denna katt tillåten pga dess blandning mellan vildkatt o vanlig katt.
Det är förståeligt med tanke på att vildkatten har ju sin "vilda" sida kvar och vi alla vet ju när en vanlig katt busar med klor o tänder att det känns, så hur skulle det bli när en sån här vill leka ?

Men den är otroligt vacker och fruktansvärt dyr...