fredag 23 november 2012

Morgonpigg?

Nja, idag är jag verkligen trött på riktigt.
Klockan var ca 03:00 i natt/morse när Mervil plötsligt fick tråkigt.
Och när han får tråkigt så kommer han och trampar omkring och kurrar/visslar och mumlar så högt han kan.
Han testade på Micke också, men gav upp då han bara snarkade vidare.

Jag kunde inte somna till Mervils ljuva stämma så jag låg och pratade och kliade honom, och kollade klockan stup i kvarten.
Och när det var ca 20 min tills den skulle ringa så kände jag att ögonlocken började fara ihop, men så himla onödigt att försöka somna så kort stund innan det är dags att gå upp.

Så därför gick jag och la mig vid halv 7-tiden för att vila en timma, men det gick inte så bra då heller.
Mervil har en inbyggd vägra-låta-nån-sova-grej i sig och den startade han upp när jag la mig.

NU sover katten så jag ska smyga iväg och försöka vila 45 minuter eller nåt, sen kicka igång dagen på allvar.

När man är så där trött så det känns som organen rinner ur kroppen så känns vila som en god idé.

********
Innan katten väckte mig i morse så drömde jag en lustig dröm.
Mamma var frisk i drömmen och hon höll på och styra och ställa för att hon var på väg att flytta till Gotland.
Gotland av alla ställen, men hon var helt bestämd på det och så blev det också.
Undrar varför just dit?

Nåväl, det får jag aldrig veta såklart.
Det är mycket annat jag undrar och mycket som jag skulle vilja säga, men jag låter det vara.
Det kan vara svårt att säga det man vill och försöka föra en dialog, när det bara går åt ett håll.
Olika signaler från olika håll gör mig en aning förvirrad.
Men..
inget skulle ändå förändras tråkigt nog, så det får som sagt vara.

*******

NU ska jag gå och lägga mig en stund och förhoppningsvis drömma om nåt mysigt..
Som en Jul vid havet kanske..
Så härlig bild.


Inga kommentarer: