måndag 26 november 2012

Krånglig dag.

Denna dag började på helt fel sida av sängen på nåt vis.
Mervil har härjat halva natten och jag kan inte låta bli att hålla honom sällskap, annars tänker jag att han blir ledsen..Ja, ni fattar.
Han har hoppat o skuttat upp o ner i sängen, ena stunden med sin ena boll med sin skallra i och andra stunden med en demolerad toapappersrulle som han placerat på våra ansikten och sen suttit och råstirrat på oss så nån av oss ska fatta att det är lekdags.
Hur som så är han ju ganska söt när han håller på och har tråkigt, men lite trött blir man allt.

Sen har hunden haft nån psykos och "mufflat" i över en timma i soffan på förmiddan.
Muffla är sånt där småskällande inne i en stängd käft som kan driva en till vansinne.
Hon hörde väl nåt nånstans som störde henne..Jag hörde dock inte nåt.
Tog med henne på en prommis till parken där hon rusade av sig det där mufflandet, sen var det bra igen.

*******


Fick mail om att jag kom med i Buzzador-kampanjen på Dove,s nya sensitive-serie. Kul, då kommer snart ett paket med sånt att testa.


********

 Igår hjälpte Mervil mig att sy klart överdraget till min väninnas symaskin, och med tanke på att det är lite svårt att med ena handen schasa bort en katt samtidigt som man syr så blev resultatet ganska ok.

********
 Nu står fasen Julen bokstavligt i farstun, vilket får mig att verkligen längta efter vår, fågelkvitter, sommar och allt som hör den årstiden till.
Usch..

******

På eftermiddagen idag dök plötsligt en skylift upp utanför balkongerna och en gammal bekant från Skinnsberg stod i korgen och berättade att han skulle rensa rännorna-vilket verkligen var på tiden.

****

Idag gjorde jag kinamat till middag som blev kanongott.
Massa grönsaker,strimlad fläskfilé,bambuskott,vattenkastanjer,böngroddar o jasminris.Micke gjorde sötsura såsen när han kom hem, för den gör han så bra.

**

Nu är det inte lång tid kvar till kväll, vilket känns som helt ok, för då är det bara att hoppas morgondagen känns bättre.

Inga kommentarer: