fredag 16 november 2012

Så tacksam.

Igår fick jag en hel laddning med kortison och mjukgörande krämer av en god vän.
Han är så jäkla snäll, och när han såg min hand så for han iväg och kom tillbaks med krämer som räcker mycket länge.

Min ena hand är totalt förstörd med stora sår och skit, och innan jag fick krämerna så hade jag så satans ont och jag kunde inte räta ut fingrarna för då liksom sprack det. Och att stoppa ner handen i vatten var inte att tänka på.

Smorde som en galning hela eftermiddan och kvällen och nu känns det så mycket bättre.

Med en  engångshandske på handen så lyckades jag få till middag som blev en riktigt het chili con carne, och med en annan handske fick jag även undan disken.
Får nog använda handske på den handen några dar till när jag grejar.
Så trist och tråkigt, men det blir bättre.
Min man var så himla söt och cyklade iväg på kvällskvisten och köpte tröst-glass, så det smaskade vi i oss.


*********

Idag ska jag fortsätta där jag gav upp igår-dvs med plock o röj.

Igår kväll såg vi en av våra nya grannar som gick ut med sina hundar.
Två jättevackra Saluki eller möjligtvis Afghaner. Det var lite mörkt så jag är lite osäker, men vad skoj med såna fina hundar i området.
Och här om dan fick Hårbollen en ny kompis igen. En Bichon Frise- pojke som blev jättekär i henne.

*********

Nu ska jag fixa kaffe och sen kicka igång dan på allvar.


Idag går mina tankar till dom två unga grabbarna som förlorade sina liv igår, och naturligtvis till deras nära och kära.
Så ledsamt.

Inga kommentarer: