torsdag 20 december 2012

Vilken tur att det finns kreditkort!

Trallalalala, vad skoj att handla och klicka hem massa julklappar och annat skoj.
Betala storhandling, kläder och kanske slå till på en liten resa efter jul.





Inga problem, när man använder kreditkort för då kan man betala av på allt ända fram till nästa jul, och kan då börja om, eller så skaffar man fler krediter så handlar man ännu mer.
Har precis klickat hem några sista minuten-klappar men det blir nog några till innan det är klart.

Naturligtvis så är det inte sant.

Läste här om dan på en blogg om en familj som faktiskt gör så-hela tiden...
Barnen har alltid nya fina kläder,dom senaste telefonerna ( 8 och 12-åringen) osv,osv.Familjen har inrett sitt hem på kredit och reser även på semestrar på kredit.
Nu väntar dom spänt på "Tomten" som ska dela ut mer klappar än vad ungarna ( 6, 8 och 12 år gamla) nånsin kunnat önska sig och att få bjuda sina vänner på Nyårsfesten som sen ska glömmas.

Alltså, nån gång måste det ju brista tänker jag, och vad fasen gör dom då?
Ansöker om att få vara med i Lyxfällan och lever sen lyckliga i alla sina dar, eller?

***

Räkningar betalda för denna gång, och i eftermiddag ska vi handla och fylla på frysar och skåp.
Vill inte och har ingen lust, för nu kryper ångesten närmre och närmre inför Jul,nyår och framförallt 18-årsfirande.
Ont i magen deluxe.

Vi kämpar på, och efter Nyår så ska det nog bli lite bättre då även jag ev kommer att få en inkomst.
Jag vågar inte hoppas innan jag ser det svart på vitt, men hoppet är ju det sista som lämnar en så jag hoppas såklart.

***

Ska diska,bädda och det där vanliga och kl 12 går jag ner i avgrunden för tredje dan denna vecka.
Har tvättat två maskiner bara vid varje pass, för jag orkar helt enkelt inte släpa mer än så.
Det får ta tid hellre än att jag ska vara helt paj efter en hel dags släpande, och så måste jag ju spara lite ork till andra sysslor.

***

Igår åt vi palt och det var gott som vanligt.
Idag äter vi förmodligen uppstekt palt.

***







Inga kommentarer: