tisdag 9 juni 2009

Avloppsspindel ?

Har googlat och hittade fler som blivit trakasserade av dessa äckliga spindlar..

Läste om en tjej som hade virat in skallen i en handduk efter duschen och när hon tog bort den så låg det en jättespindel där.. :-(


Igår kväll innan vi la oss fick jag en ide´.Om det nu är så att dom kallas Avloppsspindlar,så borde dom ju komma från tex en golvbrunn ?

Man kan ju inte låta vattnet stå och rinna hela tiden,så jag tog en genomskinlig sån plastburk som det varit pepparkakor i och ställde den upp och ner över golvbrunnen i duschen :-)

Jag valde en genomskinlig så att jag kan se om nån dykt upp under natten,men i morse var det ingen där. Tack o lov.

Så nu hoppas jag att övriga familjen kommer ihåg att ställa burken där efter man använt duschen.Jag struntar i om det ser konstigt ut,hellre det än nån mer äckelspindel som ger mig dödsångest.
Uppfinningen :-)

Jämför med spindeln nedanför så förstår ni hur stor den var..Märk väl..VAR..
A,men fi faan..Jag får kycklingskinn bara jag ser den..



Inga kommentarer: