tisdag 12 april 2011

Jäklar.

Inatt har det varit en upp-o-hoppa-varje-timma-natt igen..Och sista vändan jag var upp så tänkte jag att det skulle bli så skönt att somna om tills klockan ringer.
Vad händer?
Jag la mig och kurade ihop mig bakom min fina och blundade..Ni vet när man är så där sömnig så man börjar dregla innan man somnat..
Och exakt då ringde klockan..Fy fan..Hahahaha

Bara att hoppa upp då.

Den där "Julskinkan" igår..Jag for som en iller till ugnen och kollade och kollade flera gånger och tyckte det var konstigt att inte graderna steg.Jag tänkte att ja,men det tar nog en stund innan det börjar hända nåt..Jo,visst tog det en stund..Närmare 4,5 timme ( det var en liten skinka på ca 2 kg ) och det var när Micke kom hem och kollade in i ugnen och gapskrattade..
Översidan på skinkan såg ut som en "Svedd gris" <<<-----Hahaha.
Vi tog ut den och jag kollade noga på termometern,som visade sig vara totalt kaputt,så det var ju inte konstigt att inga grader steg.
MEN skinkan blev ändå saftig och god.

Så en ny termometer ska införskaffas nån gång,och då blir det nog en digital.

Konstigt,men på sista tiden så har flera viktiga prylar börjat dra sin sista suck här..
Brödrosten HAR dragit sin sista,för den är stendöd.
Dammsugaren kämpar så gott den kan.
Micron sjunger på sista versen,och en vanlig typ Billys får man värma dubbelt så länge som man ska för att den ska bli lite varm.
Kylen sätter ibland igång och "Ylar" och kan hålla på en lång stund.
Eller viktiga o viktiga..Det är väl dammsugaren man skulle sakna mest.Kylen får vi ju hoppas att Hyresvärden fixar om den pajar..Å det är nog inga problem.Dom kommer nog som en oljad blixt om vi ringer..<<<---Massa ironi!

Jaha..Nähä..Lite mer kaffe kanske?

Inga kommentarer: