torsdag 24 november 2011

Jo, men visst tar det sig..

Jo, men om man kollar denna före bild....
Och denna efter bild..Lampan är för stark, vi vet..Men jag var så ivrig att visa.
Tyget som sitter i skåpet där dörrar har suttit ska bytas, för jag blev hysterisk eftersom jag inte orkade sy för hand just ikväll, men ni fattar tanken, eller hur?


Efter jag hade målat bordet och blängde på dessa så tänkte jag - Va, fan...Orka liksom..Men jag kämpade.

Denna väggprydnad fick jag en gång för ca 20 år sen av min kära väninna och den har hängt med. Men på sista tiden-typ 10 år tillbaks så har det rasat grejer från den så fort man kollat på den, men jag ville ändå spara den på nåt vis..


Min tanke var att ha en bakgrund, men allt jävlades så för tillfället får den se ut så här..


Hittade en liten ful guldfärgad ram på loppis för 5 kronor, och målade den lite slarvigt vit, satte en gammal dikt bakom och klistade fast en kylskåpsmagnet i form av en ängel, som jag också målade lite slarvigt vit..Jag tycker den blev superfin.


Skåpet innan jag hade funderat om det skulle åka ut eller stanna kvar..Lägg gärna märke till all bråte som samlats uppe på det..Jisses alltså.


Också ett loppisfynd.En hylla för 10 kr, som var träfärgad..Just i detta hörn av köket har inget alls funnits tidigare, men nu är det lite mer mysigt.
Lavendelkvistarna har jag fått från Kerrans trädgårg..( Ja, kenneth,s också)




Jo, men visst tar det sig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad fint du gör .
Ha det underbart alla dagar.
Kram Pumkin

Catta sa...

Tack Pumpkin.
Ha det bäst ni också.
Puss