lördag 24 december 2011

Nu är det Jul igen.

Vi har ju haft vår "red light district" gran alla år, och i år ville jag ha den annorlunda, men det slutade ändå med en rld-gran med lite guldkulor i..
Bara att inse..Våra Jular går i prostutionens tecken.. Ha, ha
Klädde den igår och Mickes Bror Conny hjälpte mig.



Synd att jag inte kan få den där fina bilden så alla små röda lampor syns, men ni fattar.

Högst uppe i granen sitter alltid Tut,s Stjärna.
Det var en av mina fina Siameskatter, som varje jul snodde denna stjärna och gick och bar omkring på, det finns till o med små bitmärken av sylvassa tänder kvar
.
Min andra Siames Bosse = Biingebo däremot var inte lika finkänslig. Jag brukade ha såna långa smala glitterband i granen, och Bibi åt upp dom och , ja ni kan ju tänka er hur den lilla kattröven såg ut när hon gick på kattlådan..Inte så lätt att häva ur sig 2 meter glitter kanske.
Lite OT, men en gång fick hon tag i ett 60 minuters kasettband som hon åt upp, och när jag skulle ta ett papper o ta bort vad jag trodde var en liten bit, så for kattfan iväg och det kom nästan musik ur röven på henne..Hahah


Igår dekorerade jag vår pepparkakshus, och shit vad kul det var. Jag har letat godis i flera dar, för jag hade ju en bild hur jag ville det skulle se ut, och det vart nästan som jag tänkt.
Nästa år ska jag göra ett skitsnyggt.

På dörren sitter en skylt med våra efternamn <3

Och naturligtvis finns det belysning i huset.
En Jul för längesedan när ungarna var ganska små och Jag hade ett förhållande med en man så bad jag honom att fixa belysning i pepparkakshuset, och visst han tog mig på orden och gjorde nån slags koppling som skulle sättas i väggkontakten..Det slutade med en sjujäkla smäll och huset sprängdes..Hahaha
Min belysning drivs med batterier.

Pomanderna doftar gott.

Detta är ett måste på mitt Julbord. "Angels on Horsebacks" Musslor med bacon runt.Sjukt gott.
En Jul när Jag o Min Dotter gjorde dom så fick vi lov att fara och köpa mer musslor o bacon, för på nåt konstigt vis så försvann en efter en under tiden som dom stektes.



Önskar Er Alla en Fin och Lugn Jul.


Inga kommentarer: