tisdag 24 april 2012

Jag ser en skymt av solen dännä börta.

Jo, men visst ser jag solen där borta över nejden, så vi hoppas på en dag med solsken, eller hur?

Inatt har jag varit en gammal rosslig elvisp, dvs jag har hostat som en tok och vridit och vänt på mig typ hela tiden. Just när jag hittade en bekväm ställning och började somna in så kom hostan..Usch vad trist. Fast desto trevligare när man märker att man börjar bli pigg igen, när det nu blir. Efter man har varit sjuk så brukar det komma massa extra energi när man blir frisk igen har jag för mig.
Jag brukar ju få min "årliga" sjuka kring denna tid om jag inte minns fel, så det är bara att bita ihop.
Jag ska vara tacksam över att jag faktiskt inte är sjuk speciellt ofta...Om man bortser från gamnacke, brytfot och jävlande visdomstand, men dom tycker inte jag platsar i kategorien sjukdomar, utan mer som nåt "vardagligt" tillstånd..Märkligt nog så vänjer man sig.

Jag hoppas för allt i världen att Coop har kvar sitt supererbjudande om sköljmedel för 10 kr flaskan, alltså "riktigt" sköljmedel, å inte sånt där trist vattning elände.
Finns dom kvar så ska jag minsann köpa hem typ 10 flaskor så finns det ett tag.

Idag tror jag att jag ska göra antingen kall eller varm potatissallad och nån köttbit, eller kanske stuvad potatis till. Konstigt att jag blir sugen på potatis mer o mer.

Jag kollade upp detta med mer utrymme för bilder i bloggen och jag får 20 gånger så mycket jag har nu för ca 8 USD = ca 50-60 kr, så det kör jag på såklart.
Jag undrar hur många bilder som ligger här? Jag vet att det är många så 20 gånger mer räcker nog ett bra tag.

Nu ska jag ta lite mer kaffe och sen ska jag surfa in på en trevlig hemsida och läsa bland annat om detta med att flytta till utlandet och annat trevligt.

Det är så skoj att hitta nya bloggar/hemsidor som är intressanta och fängslande på ett eller annat sätt.

Jag vet några bloggar jag tidigare följt och kunnat skratta gott flera gånger per inlägg som plötsligt blivit lika intressanta som att läsa en telefonkatalog..Dvs, inte alls intressanta.
Lustigt när man bläddrar bakåt i en sån blogg och verkligen ser skillnaden.

Jag måste uppdatera min blogglista för jag har ju en del trevliga bloggar jag läser som säkert fler skulle uppskatta, likaså kanske jag får ta bort nån som inte uppdaterar så ofta.
Det är ju inte så trevligt när man kommer in på en blogg och ska kika i blogglistan, och så finns det kvar bloggar som uppdaterades senast för kanske 3 år sen..Nä, det är inge vidare.

Jag är också sugen på att ändra lite färger och så i bloggen, alltså göra den lite vårfin, men det får jag lov att göra när inget annat står på agendan för jag vet ju att jag blir fast för jag tycker det är så kul att greja.

Ibland blir jag förvirrad när jag ska svara/bemöta kommentarer jag får och vet inte om jag ska svara i min egen blogg eller i den som lämnade kommentarens blogg, så oftast svarar jag både här och där :)
Hur gör ni andra?

Idag hoppas jag att brevbäraren har med sig nåt jag verkligen ser fram emot...Min Man är så himla gullig säjer jag bara.

Här skulle jag nu om jag hade haft utrymme lagt in en bild på massa gulliga hjärtan och sånt bara för att .... ;)

Nä, men nu hörrni är det dags för en stunds kaffe och trevlig läsning.

Ha en fin dag Folket !

Inga kommentarer: