måndag 23 april 2012

Karma..

Det här med "karma" är ju ganska kusligt ibland.

Jag tror att ofta när folk pratar om karma så är det i stilen att- "karma kommer visa dig, vänta bara"
"Karma hittar dig förr eller senare", "Vi sitter här och låter "karma" göra jobbet" ja, ni fattar hur jag menar.

Alltså folk använder "karma" som något negativt-gärna för att liksom skicka karmabussen på någon annan..
Det kan ju bli jättetokigt, för så vitt jag förstår så handlar väl karma om-Det du sänder ut får du tillbaks..Eller har jag fel?

Så sänder du ut massa negativt gentemot andra så är det det du kan förvänta dig att få tillbaks..
Sänder du däremot ut positiva tankar och handlingar, så får du ju det tillbaks.
Ganska enkelt val egentligen.

Jag vet flera fall där människor beter/betett sig riktigt illa och som ett brev på posten så står den där-karmabussen och hånflinar..I vissa fall kör den helt enkelt över folk utan pardon.

Och så finns det fall där människor som sprider glädje och goda energier gärna får åka en tur i den glada bussen.

Jag kommer säkert få mig en tur jag med för usch å fy vilka elaka saker jag har tänkt ibland,
men i det stora hela så försöker jag åtminstone tänka vänliga tankar, eller som i flera fall på sista tiden inget alls om vissa människor som jag känner att jag helt enkelt inte gillar längre.

Simpelt så är det väl så att dom vi tycker om tänker vi goda tankar om, och dom vi inte tycker om behöver vi inte lägga energi på..
Fatta så mycket negativ energi som far runt i luften och förstör..Luften är fasen inte helt fri, så det kan ju vara nåt att tänka på i fortsättningen.

Goda tankar = glada o positiva människor.
Onda tankar = arga o ledsna människor.

Så Jag tänker verkligen försöka på bästa sätt att i fortsättningen sikta på att få åka i den glada bussen.

Fler som vill hänga med?

Hej Hopp.

3 kommentarer:

Herta sa...

Så klart. Börjar tidigt hos små barn som möter oss vuxna, pratar, ler osv som vi gör emot dem. Där läggs grunden och sen håller vi på...

Herta sa...

Så klart. Som barnen. De er, "pratar" och möter oss tillbaka som vi möter dem, knyter an till andra människor. Det är här som vi börjar.

Catta sa...

Det stämmer ju så bra..Tänk så enkelt allt vore om man tänkte lite extra på det..varje dag :)