tisdag 24 april 2012

Nån timma senare..

Min älskling var så himla gullig och bar in säckarna med jord i morse innan jobbet. Inga knussligheter där inte. Har nog aldrig mött någon med trevligare morgonhumör än honom, och det bästa av allt är att det smittar ju.
Direkt vi slår upp ögonen så börjar vi prata och planera saker..Inte illa sisådär 04:45 på morgonkvisten.
Förr var jag en riktig surfi**a på mornarna och den som försökte tala med mig innan mitt morgonkaffe och cigg fick bara nå konstiga gutturala ljud som svar.
Men så är jag inte alls nu,utan faktiskt ganska trevlig. Trot eller ej.

Nåväl, blomjorden var det ju.
Skulle egentligen ha planterat för flera dar sen, men latmasken har varit på besök just bland jordsäckarna så det har inte blivit gjort...Men nu så har jag planterat och grejat, och det är verkligen rogivande att hålla på..Jag skulle nog bli en bra bonnmora :)
Till sommaren blir det squash, paprikor, gurka, örter,lök, tomater o habanero om allt tar sig och växer som det ska och massor med blommor kommer att pryda balkongerna :)

Det är verkligen trist att blogga utan bilder, så får se hur lång stund det kan tänkas ta innan kontot blir uppgraderat..Jag ville ju visa en frän grej som jag har planterat i..Ibland är jag så påhittig så jag förvånar mig själv.
Men bilder kommer så snart det funkar som det ska igen.

Nu har jag lite blomjord på köksgolvet som ska upp och en del småkrukor som ska diskas och ställas undan till nästa vår då det är dags igen..Jag längtar liksom redan. <3

Ska sen hoppa på cykeln och fara ner o köpa några potatisar till middagen..Bra där att jag påminde mig, för jag lär ju ta upp köttet som ska vara till.
Stuvad potatis eller potatissallad (varm eller kall) blev för svårt val idag så jag häver helt enkelt ner potatis o annat gott i en stuvning. Annars hade det blivit dillstuvad, men nu gör jag nån kombination med potatis, purjo och lite annat gött i.

Nä, jag ska sätta mer fart här.
Först ut med hårbollen och sen greja klart.

Hej Hopp.

Inga kommentarer: