lördag 26 maj 2012

Balkonghäng

Vi har hängt på balkongen hela eftermiddagen.Så härligt med värmen.
Lite färg har vi allt fått också :)

Ni som har följt min blogg vet ju att jag norpade med mig skott från Turkiet när vi var där förra året denna tid.
Jag fraktade hem skotten i vattenflaskor med fuktig bomull i botten.Pinsamt att fasta i tullen med detta om jag skulle ha gjort det.


Bara ett av skotten tog sig och nu har den växt till sig en del. Den stortrivs i torr jord och supersolsken, och det förstår jag, för denna tog jag en av alla dagar vi var ute och vandrade långt ute på landsbygden vid nån gammal Mommos hus, där det verkligen var torrt och hett.
Frågan är vad dettta är?
Vi kallar den Turkblomman :)


På spisen står en färdig biff stroganoff och ris som vi äter senare.

Ha en trevlig Lördag Folket.

Hej Hopp.

Inga kommentarer: