torsdag 24 maj 2012

Envis

Jag har väntat och väntat på att solen ska sticka runt hörnet så jag kan ta dom andra fönstren också,men den är envis idag.
Ena stunden gnälls det för den är borta och nästa för den är framme.Men det är inte lång stund kvar nu.
Vi har ju i alla fall superläge på balkongerna för vi har sol exakt hela dagarna (när den väl är framme).

Nyss var jag ner och la i det sista i maskinerna..Känns tomt i "tvättskåpet" nu, men det fylls nog på ganska snabbt.
Tvättskåpet lät ju lustigt. Men det är inte så lustigt utan bara en garderob i bortre hallen vid badrummet där vi har smutstvätten. Jag skulle inte palla med att ha en synlig tvättkorg framme,så därför fick en garderob bli tvättskåp när vi flyttade in.
Jisses så intressant, eller hur?

Nu ska jag börja röja i stora hallgarderoben, som alltid lyckas bli nån uppsamlingsplats för allt möjligt som inte ska vara där.
Och där finns ju även det där fönstret som inte går att tvätta på utsidan om man inte är en spindelman och kan klättra upp utifrån..
Det enda sättet att kunna tvätta det är att lyfta bort det helt enkelt, men jag vette fasen..Det är tungt och otympligt, och hur pinsamt vore inte det att tappa det?
Och det finns inte en möjlighet att jag orkar göra det själv, så det får vara tills vidare.

Senare ska jag vara klätterapa och dammtorka sängen upptill.Såg häromdan att spirorna eller vad det heter var skapligt dammiga..
Nackdelen med en prinsess-säng kan jag lugnt säga, och värre blev det ju när den blev mörk.

Ja,men då fortsätter jag med mitt vardagsäventyr.

Hej Hopp

Inga kommentarer: