torsdag 24 maj 2012

Som sagt,man måste alltid tro att det blir bättre.

Herre jisses vilken knådning jag fick igår.Det small och knakade i ryggen så man kunde tro jag var en hög med snustorr ved eller nåt,och efter det så somnade jag som en stock,och jag har sovit så skönt inatt,ända tills kl 04:00 då våra vänner måsarna började med sin skönsång.

Jag tror det var nån annan fågel inblandad i morse,för det lät som att nån försökte härma måsarna och då vart dom helgalna..Det där måste jag forska vidare i.

Solen skiner och det är redan +8 grader så det blir nog en kanondag igen.Enligt väder-appen så ska det bli kring 24 grader på dan.Så härligt.

Jag har hunnit putsa ett par fönster och väntar nu på att solen ska fara runt hörnet så jag kan fortsätta med dom andra i vardagsrummet.
Men jag kunde inte ta emellan rutorna,då jag inte lyckas få upp dom.Sitter som berg så det får jag ta nån gång när Micke är hemma och hjälper mig spränga lös dom.

Kl 7 fortsätter jag med min favoritsyssla-släpa tvätt.
Nu är det endast en hög med sängkläder kvar,sen är det tomt på tvätt.
Eller inte riktigt, för jag har ju tänkt att jag ska tvätta alla vinterjackor och sånt innan dom göms undan till hösten,eller så struntar jag i det och tvättar dom när det är dags att ta fram dom igen.

Det här med att ge bort lotter i present..
Det är ju en jättebra "akutgåva",eller om man ska uppvakta nån som bor långt bort, och bara slänger ner i ett kuvert så är det ju perfekt.
Jag har dock alltid haft en sån där knäpp grej att jag inte vill ge bort lotter,men i alla fall så skickade vi iväg en liten "folder" med olika lotter till ett par vänner som har gift sig,och bor för långt bort för att vi kunde vara med.
Och...
Trallalaaa,dom har vunnit en ganska stor hög med pengar,och ringde igår och tackade så hjärtligt.
Lite nyfiken är jag allt på hur stor vinst det blev,men dom berättade bara att det var mycket,så då frågade vi inte vidare.
Jag vet ju i alla fall att för mig skulle en 500-hundring vara en storvinst..hahaha
Känns verkligen skitskoj för dom,men samtidigt kommer den där tanken att-va fan...Hahahaha.
Nåväl,plötsligt händer det, så vi hoppas på det.

Nu ska jag sätta på lite nytt kaffe till mig o Robban som just vaknade och sen är det snart dags för tvätteriet.

Hej Hopp.

Inga kommentarer: