fredag 25 maj 2012

Eurovision 2012

Jo,men Sverige har ju redan vunnit, precis som dom alltid gör innan ens det dom ska tävla i börjat ;)

Ungefär 98 % av Sveriges befolkning verkar hålla på Loreen, och viss är det skoj om "sitt" land vinner.
Första gången jag såg ett klipp på henne med låten Euphoria så trodde jag att det var nåt slags jippo,att det var en man som klätt ut sig,typ en transa. (förlåt Loreen,och 98% av Svenska folket).Nä,men helt seriös,så trodde jag det.

Nu har jag googlat lite och hittade detta klipp på Loreen från 2004.
Hade ingen aning om att hon synts till tidigare.
Riktigt charmig var hon där måste jag säga.

Men så hände nåt..Vart tog charmen och glimten i ögat vägen?
Melodifestivalen 2011.. Vilket jammel..

Och så låten hon ska tävla med...Själva låten har ju nåt, för den fastnar ju lite grann i bakhuvudet och ploppar upp då och då,men vem har gjort koreografin ??
Jag googlade nu..Ambra Succi heter koreografen.
Kan inte vara ett enkelt jobb att vara koreograf verkar det som.
Nä,jag är ledsen Loreen, men min röst får du då inte.
(Kanske beroende på att jag inte kommer att kolla imorgon)


Skulle jag däremot kolla imorgon så skulle min röst gå direkt till dessa rara tanter.
Vore ju skitskoj om dom vann.
Dom har visst hållt på sen 2008.

Hela denna grej med Eurovision har ju spårat ur totalt tycker jag..
Hittade detta bidrag som förklarar ganska bra hur jag tänker.
Ukraina-2007

Fast å andra sidan så vet jag ju att jag kommer att kolla på klipp efteråt, och böla en glädjetår tillsammans med vem den än är som vinner..

Inga kommentarer: