fredag 25 maj 2012

Ok,jag fattar..

Jag kom exakt ut ur en välbehövlig dusch och vad ser jag? Solen har gått bakom världens största moln..
Hallå där vädergud, är inte du lite ute och cyklar nu?

Haha,fy fan..Solen har stekt exakt hela dan, och just nu går den i moln. Nåväl, den kommer nog fram igen. Det är ju i alla fall 25 grader varmt ute så en ska icke klaga.

Alltså middag..Jag känner för att äta en avokado och kanske en skinkbit, men det är ju ingen riktig middag.

Ta nåt lätt och kanske sätta fyr på grillen senare kan ju vara ett alternativ.

Låt mig berätta nåt ruskigt vidrigt.
I morse när vi klev upp så såg jag att det låg nåt nedanför sängen på Mickes sida, men tänkte att jag ska ju dammsuga så jag orkar inte ta upp det nu.

Och när jag höll på i sovrummet nu under dan och kom till hans sida så kollade jag lite noggrannare vad det var.
Världens största spindel som hade krupit ihop i fosterställning!
Ja,den var död, men frågor dök ju upp i mitt huvud såklart. Frågor som jag aldrig kommer få svar på och det stör mig så in åt fanders.

Vart har den varit innan den dog?
Har den gått omkring på oss med sina äckliga spindelfötter när vi sov, och hånflinat åt sitt segertåg?
Har den kanske varit in en sväng i käften på nån av oss och myst runt lite?
Har den lagt 35000 ägg nånstans i sovrummet?
Har den bitit nån av oss?
Varför dog den?

Å vet ni?
När jag dammsög upp den så lät det som en lite större sten typ.. Rigor mortis såklart.
"Likstelhet börjar inträda strax efter döden, men är inte fullt utvecklad förrän efter 6-12 timmar beroende på individen."

Skapligt äckligt är det.
Detta är inte ok.

Inga kommentarer: