tisdag 26 juni 2012

Färghandel.

Att diska ger mig som jag nämnt tidigare en slags lugn o ro och där har jag även fått några av mina största gapskratt och funderingar.

Nyss när jag diskade så började jag fundera på olika arbeten jag haft och vad jag som "liten" drömde om för arbete när jag blev stor.
Det ploppade upp en hel del,men med tanke på att jag även funderade på alla praktikplatser och korttidsjobb jag haft så blev det rätt så många.
Jag bara skriver rätt upp o ner dom jag kommer på,alltså inte i nån speciell ordning.

När jag tänker efter så får varje ställe jag varit på ett eget inlägg, för jag kan inte låta bli att minnas och skriva ner vad jag tyckte om dom olika ställena.

Färghandeln i Skinnskatteberg-Jag var skoltrött och fick chansen att jobba i stället..Jag var typ 15 år eller nåt när jag började där. Fick i början bara plocka upp varor,men med tiden så hade jag hand om hela butiken med allt vad det innebär. *stolt tjej då*
Denna färghandel låg i S-berg och var halva butiken färgaffär och halva butiken kosmetika,smycken,presenter och den biten.
Roligast var nog sminkavdelningen, och jag minns hur stolt jag var när chefen lät mig ha hand om inköp av nya varor.Massa bling-bling,smink och skoj. Och så fick jag alltid nån fin present av försäljaren.

Eller egentligen så vette tusan om jag kan säga att just den avdelningen var roligast.
Båda var skoj på olika sätt och båda hade ju såklart helt olika kunder, så jag får nog säga att det var lika skoj fast på olika sätt.

Nåt som också var riktigt roligt var att skylta om i fönstrena.
Två jättestora skyltfönster,där den ena var till färgdelen och den andra till kosmetika delen.
Jag la ner mycket planering och tid på det och var alltid lika nöjd med resultatet-likaså kunderna som gav mig massa beröm för det. *ännu stoltare tjej*

Jisses vad jag trivdes där,och ville knappt gå hem när arbetsdagen var slut.När jag öppnade själv på mornarna och lördagar så gick jag ofta dit långt innan öppningsdags och pysslade och grejade.
Jag hade världens raraste chef, och henne träffade jag på här i stan för nån vecka sen.Väldigt skoj.

Min Styvfar var på väg att köpa butiken när den blev till salu och låta mig sköta den,men det blev inte så.. Minns ej varför,men det hade ju varit riktigt skoj.Det var ett annat par som köpte butiken och efter det så gick det sämre och sämre.Jag fick erbjudande att jobba kvar för dom och gjorde det ett tag,men till slut blev det mest att jag gick till jobbet med en klump i magen för dom var så himla knasiga och oproffesionella. Dom fattade inget om varken färg eller nåt, så kunderna svek till slut.
Trist.


Inga kommentarer: