tisdag 26 juni 2012

Keso,snor och blåmärken.

Sitter just och äter keso till lunch.Fanns kvar en dl eller nåt så jag bara greppade burken och äter direkt ur den med en gaffel.
Har ingen lust att fixa nåt annat.

Var ut med hunden och hör o häpna det regnade inget alls..

For ner och satte på ett par maskiner med tvätt och ska strax diska.

Jag har ju min krångliga "skruvfot" som brukar svälla upp och bli blå då och då.Tack o lov har den varit lugn ett tag nu..Men när jag kom ut ur duschen idag så märkte jag detta på andra foten.
Det är ju nåt fel på mina fotknölar uppenbarligen..På andra sidan av denna fot är massa mindre blåmärken.
Jag vet att jag ej slagit i den,men däremot att jag hade ont för nån dag sen,helt plötsligt en morgon när jag klev ur sängen.
Ser ju bra fånigt ut..


Min kärlek ringde och undrade om vi inte kan äta hamburgare o bröd idag, och ja,gärna..Går snabbt och smidigt.
Matlådor har han i frysen för ett tag så då kan man fuska och äta sånt halvtjafs nån dag.

Ska ner sen i källaren och känna om våra bord och annat har torkat,för det lilla skitbordet vi har nu är så töntigt och lågt så jag blir mest irriterad på det.
Jag minns att sist när vi betsade bordet så tog det flera dar innan det var ordentligt torrt,så troligtvis får vi vänta lite till.Speciellt med tanke på hur fuktig luft det är överallt.

Nu ska jag ta tag i disken som bara ligger och blänger på mig..Fast när jag väl är igång med den så vet jag ju att jag stortrivs..

Jo,just ja..Min näsa..Nu är det i båda näshålen det rinner o kliar,så det är lite mera jämnsnorigt.
Bra med jämnvikt så att säga..Och mitt stjärntecken är ju våg så jag behöver "balans" för att må bra.
Tack snornäsa för du ger mig balans i tillvaron!

Inga kommentarer: