fredag 24 augusti 2012

Fy fasen alltså..

Älsklingen tog disken när jag tog balkongen efter vi gått ut med alla blommor och placerat dom fint utmed väggen på elhuset som står här utanför.
Hängrännan som är ovanför vår balkong är proppfull i löv o skit,så varje gång det regnar så blir det ett niagarafall på vår balkong.

Såg nu att den nymålade väggen och även fönstret är helt fullt med jord som stänkt från blomlådorna.
Ser rent ut sagt för jävligt ut.

Jag ska maila och be dom komma och rensa dom där rännorna,och eventuellt som plåster på såren be dom ge oss exempelvis ljung i lådorna till hösten,då sommarblommorna ballat ur totalt för dom fått ett helt niagarafall över sig pga överfulla rännor.
Fy fan vad irro jag är..Vi som hade pysslat så med våra växter.
Å när jag ändå håller på och grälar så ska jag fråga om dom kan sätta ett tak på balkongen..Hahah
Jag borde ta en bild o visa hur det ser ut efter jag tagit bort det värsta,och tro mig..Det är ingen vacker syn!

Snart ska vi ut med hårbollen och den där katten ska få hänga med.
Mervil älskar att hoppa omkring i gräset med sin husse efter sig. Fan,folk kör som biltjuvar här så klart man blir orolig när kattskrället kommer för nära vägen.

Fick ett gäng kantareller av grannen som ska stekas upp senare.
Rivibejnilläspjälli o kantareller kan bli en hit!

Men i alla fall
Hej Hopp då!


För övrigt så har jag halvbrutit en nagel när jag härjade på balkongen..
Men det är väl det som kallas karma antar jag..Jag var nog värd det..

Inga kommentarer: