lördag 25 augusti 2012

Sammanbrott.


I morse vaknade jag första gången vid halv 7,men tyckte det var lite väl tidigt att gå upp.
Men när jag vaknar på morgonen så har jag ganska svårt att somna om,så jag gick upp och skulle fixa i ordning isvatten och ta med nåt att läsa och lägga mig en stund till.

När jag tog fram isbitarna så såg jag nåt intressant skymta till bakom alla matvaror i frysen.
Ett paket strutglass minsann. Strutglass..? Glasstrut..? Glass-strut..?

Det fanns EN kvar,och egoistisk som jag är så tog jag den i ett nafs och tänkte att här ska mysas med glass och läsning i sängen.
Jag bullade upp kuddarna på min sida och la mig tillrätta och började bläddra och äta glass.
Efter ungefär halva glassen så får jag den där känslan av att vara iakttagen.
Jag stelnade till och vred ögonen mot Mickes håll,för det var därifrån jag kände mig iakttagen.

Jo,men visst serrni...Han ligger och glor på mig med ögon stora som paraboler!
När han såg att jag kollade på honom så säger han-"Jaha,här ligger du och smygäter den sista glassen minsann"..
Alltså,exakt då bröt jag ihop totalt och började fnittra hysteriskt.
Han har legat och glott på mig hela tiden,och jag har mumsat på glassen och bläddrat i tidningen i godan ro.
Och ungefär där tog min mysstund slut för jag kände att jag var tvungen att ge honom det som var kvar.

Han är så himla gullig min man.

Inga kommentarer: