onsdag 26 september 2012

Ju fler kockar desto sämre soppa?

Jag blev ganska full i skratt idag när jag kom från stan och tänkte att jag gör ett till försök med hemtelfon och krånglet.
Vi har modemet och telefonen inne i Robbans extrarum för det är enda stället i lägenheten som har telejack.
Nåväl.
Där kröp jag omkring bland kablar och dosor,och plötsligt kliade jag mig i skallen och undrade hur korkade vi var igår..

Någon av oss har alltså inte satt i telekabeln i modemet när vi höll på och grejade..
Pinsamt,men sant.
Jag vet vem av oss som inte gjorde det men jag berättar inte det för då tycker han det är pinsamt..Hihihi..

Så jag satte i kabeln och den funkade.

Problemet som vi dock märkt nu är att när telefonen är ikopplad så sjunker hastigheten på nätet..

Nån som har nån idé varför?

Inga kommentarer: