fredag 21 december 2012

Lite julstök...

 Idag Fick Robban Jullov och kom hem tidigt.
Han föreslog att vi skulle julpyssla lite.
Min första tanke var-nej,ve o fasa..
Om det inte vore för honom så skulle varenda tomte och röd färg förpassas ut i rymden känner jag.
Men han är så rar och klart det ska pyntas lite. 
Jag fixade gardiner och han fick uppgiften att fixa köttbullar-steg för steg förklarade jag för det är bästa sättet att lära sig, och jag lovar det vart riktigt goda köttbullar.
Han är så duktigt och hjälpsam när han är på det humöret.
Och så omtänksam kille han är..Här om dan när vi var ner på stan och det var lite halkigt så gick han liksom bredvid, beredd att ta emot sin Morsa ifall hon skulle halka omkull. Och han visade vart jag skulle gå, där det var sandat.
Mycket artig och klok kille.

Jag sydde ihop nå slags gardiner av gamla gardiner eftersom vi inte har råd att köpa nya designade som kostar skjortan.
Får ingen bra bild, men det är rött blankt tyg bakom och så mörkare rött spetstyg ovanpå som jag knöt ihop med ROSA rosetter.

Jag hade velat haft en fin krans i fönstret, men lika där..Jag gjorde en egen i stället.

Så jäkla ful blev den inte och den ger ett mysigt sken.


Han som är min själs berusning kom hem tidigare idag o hade med en present från jobbet.
Himla bra grej denna gång.

5 kommentarer:

Berit sa...

Gardinerna vart jätte fina likaså
kransen skålarna var läckra.
Kul att Robban vill hjälpa till.
GOD JUL PÅ ER

Catta sa...

Tack snälla.
Ja,man gör så gott man kan.
Ja, Robban är så duktig.
Ha nu så mysigt där i värmen och må gott.
Kramar från oss.

Engsir sa...

Kransen blev skit fin, den skall du verkligen vara nöjd med. Gud vad du är pysslig!

Anki sa...

Hej Cat! Här var det juligt med finfina gardiner och vacker krans i fönstret... och skålarna verkar väldigt praktiska - gillar gafflarna - någon som tänkt till där :)
Så bra med lite hjälp i köket och med julpysslandet :)
Tack för besök och kommentar hos mig - du är såå välkommen tillbaka.
Ha det gott och God Jul!

Catta sa...

Tack Therese, vad kul att höra :)

Tack Anki :) Kul när man hittar nya bloggar att följa.
När jag hittar en ny blogg så brukar jag se direkt på första inlägget om det är en blogg jag vill följa och din är en sån.

God Jul på Er <3