onsdag 2 januari 2013

Gottigt.

När Emil var här så blev han dunderförkyld,så en dag när jag var nere och handlade så bad han mig köpa hem detta Thé.
När han åkte hem så lämnade han kvar det och nyss gjorde jag i ordning en mugg av detta.
"Kryddig, ayurvedisk teblandning att dricka som chaite. Varm smak av kanel och ingefära."

Just ingefära i olika former ska ju vara bra till alla möjliga och omöjliga åkommor, så det ska bli spännande att se vad det blir av mig efter denna kur.

Smakar riktigt gott och jag tror jag kommer hinna mer en å annan mugg till innan denna dag är slut.
Finns fler sorter och jag ska nog köpa hem en av varje framöver.
Fina förpackningar är det också vilket är ett plus i kanten tycker jag.

2 kommentarer:

Anki sa...

Spännande med det där teet... Skulle nog behöva lite jag med - är också förkyld med rinnande näsa och nysningar, men utan huvudvärk (än i alla fall)
Krya på dig!
Kram

Catta sa...

Tack, jag har druckit tre muggar redan idag och det är riktigt gott.
Kram