onsdag 2 januari 2013

Seeeeg förkylning..

Jag har ganska länge känt av en gömmande/smygande förkylning. Ni vet så där att man känner nåt på gång men det vill varken fram eller tillbaks.

Igår när vi la oss så bestämde den sig för att bryta ut.
Somnade efter tre i morse för jag hade ont i skallen, näsan kliade och rann och kroppen kändes som nåt som en ångvält kört över.
Huvudvärk brukar jag aldrig ha så lite förvånad blev jag allt.

Så efter promenaden i morse la jag mig igen eftersom jag just inte hade sovit just nåt inatt, och jag tror jag somnade innan jag la huvudet på kudden, och så har jag sovit som en stock i hela tre timmar, det var riktigt skönt.

Jag brukar inte vara sjuk speciellt länge när jag väl blir sjuk så jag hoppas jag snart är av med detta.

Jag ska sätta igång med lite plock och sortera tvätt har jag tänkt.
Dagens middag får bli så enkelt som korv och makaroner, för jag vill verkligen inte cykla ner på stan idag känner jag..
Fast jag kommer nog inte undan kom jag på för jag behöver handla hem mjölk..Nåväl, det får bli ett senare projekt.


2 kommentarer:

Per-Anders sa...

Vila är alltid den bästa medicinen. Hoppas förkylningen snart ger med sig.

Catta sa...

Ja,det stämmer så bra.
Och kan man vila så ska man göra det och strunta i alla måsten tycker jag.